FANDOM

Yu-Gi-Oh! ARC-V - odcinek 1
ARCV1
Kanji 光の軌跡、ペンデュラム召喚
Rōmaji Hikari no Kiseki, Pendyuramu Shōkan
Polskie tłumaczenie Łuk światła, wahadłowe przyzwanie
Dubbing Swing Into Action: Part 1
Premiery JAP: 6.04.2014
USA: 23.05.2014
Muzyka początkowa Believe x Believe/Can you Feel the Power
Muzyka końcowa One Step
Następny odcinek Yu-Gi-Oh! ARC-V - odcinek 2
Lista odcinków
Yu-Gi-Oh! ARC-V

Łuk światła, wahadłowe przyzwanie (Swing Into Action w dubbingu) to 1 odcinek anime Yu-Gi-Oh! ARC-V.

StreszczenieEdytuj

Za namową Nico, Yuya Sakaki staje do pojedynku ze Strong Ishijimą (Slegdehammerem w dubbingu), obecnym mistrzem pojedynków akcji. Wiele lat temu ojciec Yuyi, Yusho, uciekł z pojedynku z nim. Podczas ich wspólnej walki, naszyjnik Yuyi zaczyna świecić, zmieniając jego karty w wahadłowe potwory. Dzięki swojej nowej mocy, Yuya dokonuje pierwszego na świecie wahadłowego przyzwania.

Pojedynek: Yuya kontra GongenzakaEdytuj

Yuya ma 4000 LP, zero kart w ręku, 1 ustawioną kartę i kontroluje "Performapal Hip Hippo" w pozycji ataku.

Gongenzaka ma 2600 LP, cztery karty w ręku i kontroluje "Superheavy Samurai Blue Brawler" i "Superheavy Samurai Swordsman", obydwa w pozycji obrony.

Tura 4: GongenzakaEdytuj

Gongenzaka poświęca obydwa swoje potwory i normalnie przyzywa "Superheavy Samurai Big Benkei" w pozycji obrony (dzięki jego efektowi). Yuya aktywuje zakryte zaklęcie "Hippo Carnival" i specjalnie przyzywa trzy "Hippo Tokeny". W tym momencie maszyna od Solid Vision zostaje uszkodzona przez Yuzu i pojedynek ulega przerwaniu.

Pojedynek: Yuya kontra Strong IshijimaEdytuj

Karta pola "Castle of Chaos" zostaje aktywowana, pozwalając pojedynkowiczom na korzystanie z kart akcji.

Tura 1: YuyaEdytuj

Yuya normalnie przyzywa "Performapal Hip Hippo".

Tura 2: IshijimaEdytuj

Ishijima dobiera "Battleguard King", po czym aktywuje kartę zaklęcia "Feast of the Wild LV5", co pozwala mu specjalnie przyzwać dwa potwory typu Warrior na poziomie 5, z anulowanymi efektami; Ishijima specjalnie przyzywa "Swamp Battleguard" i "Lava Battleguard" w pozycji ataku. Ishijima poświęca obydwa potwory i normalnie przyzywa "Battleguard King" w pozycji ataku i atakuje nim "Hip Hippo". Yuya podnosi kartę akcji "Evasion" i anuluje atak. Ponieważ "Battleguard King" został przyzwany przez poświęcenie potwora "Battleguard", może zaatakować ponownie, dopóki jego celem jest potwór; Yuya znajduje kartę "Miracle", zapobiegając zniszczeniu swojego potwora i zmniejszając obrażenia o połowę (Yuya: 2900 LP). Ishijima ustawia kartę.

Tura 3: YuyaEdytuj

Yuya dobiera "Odd-Eyes Dragon", po czym poświęca "Hip Hippo" traktowanego jako podwójny trybut przez swój efekt i normalnie przyzywa "Odd-Eyes Dragon". Następnie, Yuya aktywuje zaklęcie "Wonder Balloons", co pozwala mu na wysłanie na cmentarzysko dowolnej liczby kart i położyć znacznik za każdą z nich. Yuya znajduje i odrzuca trzy karty akcji, zyskując trzy znaczniki, po czym wysyła "Wonder Balloons" na cmentarzysko, zmniejszając atak "Battleguard Kinga" o 1000 za każdy znacznik (ATK: 0). "Odd-Eyes" atakuje "Battleguard Kinga", ale Ishijima aktywuje kartę "Miracle" (Ishijima: 2750 LP). Ishijima aktywuje ustawioną kartę "Battleguard Rage": ponieważ otrzymał obrażenia, może obrać za cel "Battleguard Kinga" i zwiększyć jego atak o 2000 (ATK: 2000). Podczas fazy końcowej, efekt "Wonder Balloons" ulega zakończeniu i atak "Battleguard Kinga" wraca do normy (ATK: 5000).

Tura 4: IshijimaEdytuj

"Battleguard King" atakuje "Odd-Eyes", zanim Yuya aktywuje kartę akcji (Yuya: 400 LP). Dzięki efektowi "Battleguard Rage", "Odd-Eyes" wraca do ręki. Ishijima aktywuje kartę "Battleguard Magic", zwiększając swoje LP o połowę ataku potwora przywróconego do ręki (Ishijima: 4000 LP). Następnie, Ishijima ustawia kartę.

Tura 5: YuyaEdytuj

Yuya dobiera "Timegazer Magician". Moc jego wahadła zmienia dopiero co dobranego potwora oraz "Stargazer Magician" w jego ręce w wahadłowe potwory oraz "Odd-Eyes Dragon" w "Odd-Eyes Pendulum Dragon". Yuya ustawia skalę wahadła przy pomocy "Timegazera" (8) i "Stargazera" (1) i wahadłowo przyzywa ze swojej ręki "Performapal Whip Snake", "Performapal Sword Fish" i "Odd-Eyes Pendulum Dragon" w pozycji ataku.

Występujące kartyEdytuj

Karty oznaczone gwiazdką zadebiutowały w tym odcinku

Yuya
Potwory

Effect Monsters

Pendulum Monsters

Zaklęcia

Ishijima
Potwory

Effect Monsters

Zaklęcia
Pułapki

Gongenzaka
Potwory

Effect Monsters

Action Field
Zaklęcia

Action Cards
Zaklęcia

Inne
Potwory

Normal Monsters

Effect Monsters

Fusion Monsters

Synchro Monsters

Xyz Monsters

Zaklęcia

Reklamy
Potwory

Normal Monsters

Effect Monsters

Ritual Monsters

Zaklęcia

Wspomnienia
Potwory

Effect Monsters

Inne