FANDOM

Vector
Vector
Japońskie imię ベクター
Romanizacja imienia Bekutā
Alternatywne imiona Barian
Rei Shingetsu
Ray Shadows (dubbing)
Płeć M
Debiut Yu-Gi-Oh! ZEXAL - odcinek 70
Grupa Świat Barian
Siedmiu Cesarzy Barian
Talia Umbral Horror
Gorgonic (przeszłe wcielenie)
As Number C104: Umbral Horror Masquerade
Aktorzy Satoshi Hino

Vector to jeden z Siedmiu Cesarzy Barian i centralny antagonista anime Yu-Gi-Oh! ZEXAL. Jego celem jest anihilacja Świata Astral. Jest bardzo przebiegłym manipulatorem i cechuje się niezwykłym okrucieństwem, graniczącym wręcz z szaleństwem.

BiografiaEdytuj

Przeszłe wcielenieEdytuj

Lata temu Vector żył jako człowiek i był bezlitosnym księciem podbijającym miasto za miastem. Jego podbój ewentualnie doprowadził go do Zjednoczonych Lądów Oceanu Posejdona, rządzonych przez Nascha. Vector zaatakował królestwo za pomocą Gorgonic Guardians, lecz jego atak został odparty przy pomocy lustrzanych tarcz - ich powierzchnie odbiły wzrok Gorgon i zamieniły je w kamień. Vector przyzwał następnie oceanicznego boga, Abyssa. Rio, siostra Nascha, poświęciła swoje życie i przyzwała innego boga - Number 94: Kyokuhyōki Crystal Zero. Vector nie był w stanie pokonać bóstwa i nakazał odwrót. Jakiś czas potem doszło do kolejnej bitwy, natomiast sam Vector wyzwał Nascha na Pojedynek Ciemności. Kiedy obydwoje walczyli, armia Vectora zmasakrowała wojska Nascha. Dobry król ostatecznie wygrał pojedynek, a dusze poległych trafiły do Świata Barian. Ostatecznie sam Vector popełnił samobójstwo, gdy stał się ostatnim człowiekiem w królestwie. Jego dusza również trafiła do Barian i odrodziła się.

Jako BarianEdytuj

Nie mając żadnych wspomnień o swoim poprzednim życiu , Vector został jednym z Siedmiu Cesarzy. Jakiś czas potem zamordował dwóch innych Cesarzy, Nascha - swoje odrodzone nemezis, oraz Merag. Nikt nie dowiedział się o tym czynie i Durbe przejął rolę lidera po Naschu.

Gdy Dr. Faker dostał się do Barian, zawarł pakt z Vectorem - w zamian za zniszczenie Świata Astral, ten uratuje jego syna Haruto. Gdyby Faker odmówił, Vector porwał by jego synka dla samego siebie. Nie mając większego wyboru, Faker zbudował specjalną maszynerię do bombardowania Świata Astral oraz postanowił zebrać wszystkie karty Numbers. Drugi syn Fakera, Kaito Tenjo, stał się Łowcą Numerów, natomiast doktor zorganizował specjalny turniej, w którym mieli zebrać się posiadacze Numerów. Ostatecznie Yuma Tsukumo wygrał turniej i zmierzył się w pojedynku z Fakerem, z pomocą przyjaciół - Sharka i Kaito. Gdy Faker wydał im swoje prawdziwe plany, bohaterowie przekonali go do poddania pojedynku. Niestety, Vector (przedstawiając się po prostu jako "Barian") przejął pojedynek. Gdy drużyna wygrała, Vector znikł. Nie zaniechał jednak swoich planów.

Jako Rei ShingetsuEdytuj

Główny artykuł: Rei Shingetsu
Gdy Vector przegrał pojedynek, przybrał swoją ludzką postać i przeniósł się do szkoły Yumy. Powoli zdobywając jego zaufanie, wdał się razem w nim z walkę z innymi Barianami. Gdy Yuma pokonał Alita, Rei brutalnie go pobił, skupiając na sobie wściekłość jego przyjaciela Gilaga. Podczas walki z Gilagiem, Rei udawał bardzo słabego gracza, cały czas popełniając błędy i przeszkadzając Yumie w walce. Ostatecznie dał mu kartę Rank-Up-Magic Limited Barian's Force, która pozwoliła mu wygrać. Rei powiedział, że jest policjantem Świata Barian i nie wszyscy z tego miejsca są źli. Dał mu wtedy karty z archetypu "V". Jakiś czas później, Rei stworzył swojego klona i zaaranżował swoją walkę z Vectorem, z którym następnie walczył Yuma. "Vector" dał mu kartę Number 66: Master Key Beetle i "porwał" Shingetsu. Okazało się, że nowy Numer aktywował Międzywymiarowy Statek Powietrzny wewnątrz Cesarskiego Klucza. Bohaterowie ruszyli Reiowi na ratunek, trafiając jednak do Sargasso. Tam okazało się, że Vector, Durbe i Misael zastawili na nich pułapkę. Kaito zmierzył się z Misaelem, Shark z Durbe, natomiast Yuma walczył z Vectorem. Podczas pojedynku, Vector wyjawił, że zabił Shingetsu. Manipulując jego gniewem, zmusił go do przyzwania Number C39: Utopia Ray V. Wtedy też zrzucił swoją maskę i wyjawił całą prawdę. Gdy Utopia Ray V zaatakował, Vector aktywował pułapkę Vain Betrayer, która uniemożliwiła atak wszystkim kartom "V" oraz wysłała pozostałe karty z tego archetypu w talii Yumy i po pięć innych kart za każdą z nich na cmentarzysko. Vector wydał, że specjalnie dał Yumie te karty, wierząc że ten zatrzyma je w talii jako "dowód przyjaźni". Wtedy też Astral dowiedział się, że Yuma zataił przed, że Rei pochodził ze Świata Barian. Zwątpienie Astrala przebudziło ciemność ukrytą w jego ciele i całkowicie przejęło nad nim kontrolę. Zły Astral zmusił Yumę do ZEXAL i niemal nie doprowadził do przegranej. Na szczęście Yuma uwolnił Astrala spod złej mocy i ich odnowiona więź doprowadziła do narodzin Number C39: Utopia Ray Victory, który wygrał walkę. Pokonany Vector postanowił się zemścić.

Przebudzenie Don ThousandaEdytuj

Vector udał się do Morza Złych Zamiarów i ofiarował swoją duszę złemu bogu Świata Barian - Don Thousand'owi. Don Thousand zamieszkał w jego ciele i wyjawił mu, że muszą zdobyć Siedem Legendarnych Numerów. Obydwoje nawiązali także kontakt z Dark Mist ofiarowując mu Rank-Up-Magic Barian's Force. W ruinach Legendarnego Numeru, Number 96 wyzwał Yumę do pojedynku. W trakcie niego, Black Mist użył karty Rank-Up i przyzwał Number C96: Black Storm. Ostatecznie pojedynek skończył się remisem. Gdy Vector wrócił do Świata Barian, wyjawił swoim pozostałym towarzyszom, że Alit i Gilag ranni w walkach z Yumą są gotowi do przebudzenia. Korzystając z mocy Don Thousanda, ożywił ich, zmieniając przy okazji ich osobowości na bardziej agresywne. Jakiś czas później, Don Thousand poinformował Vectora, że Number 96 postanowił wprowadzić swoje własne plany w życie i nakazał mu go odnaleźć. Vector przyczaił się na polu walki i obserwował cały pojedynek, w którym Dark Mist ostatecznie poległ. Po walce, Don Thousand zaprowadził Vectora do swojego pałacu i wyjawił, że Dark Mist był cząstką jego samego, która utkwiła w sercu Astrala podczas ich walki przed wiekami. Nakazał mu także zasiąść a jego tronie, który zniewolił jego ciało za pomocą specjalnej zbroi. Thousand dał mu cztery Numery i pokazał urządzenie, które połączy Świat Barian ze światem ludzi. Vector przyzwał Mr. Heartlanda i rozprowadził swoje nowe karty pomiędzy członkami Przerażającej Czwórki. Mr. Heartland i jego podkomendni mieli zaatakować Yumę i odzyskać jego Numery. Trzech z nich, Semimaru, Kurage i Kaninja polegli.