FANDOM

Timelord (ang. władca czasu), znany w Japonii jako Jikaishin (時械神, jap. mechaniczny bóg czasu), to archetyp kart potworów używanych przez Z-one'a. Według niego jest dziesięć takich, i zwraca się do nich jako karty Wszechmgącego Boga, jedenastego członka (Sephylon, the Ultimate Timelord). Pierwszych dziesięciu "Lordów Czasu" bazuje na dziesięciu atrybutach Drzewa Życia znanych jako Sefira, mistycznym symbolu używanym w Kabale,. Ostatni potwór tego archetypu, Sephylon, the Ultimate Timelord, bierze swoją nazwę od samej Sefiry. Wszyscy "Lordowie Czasu" są pokazani jako maszyny z ekranami na klatach piersiowych, które ukazują twarze, które reprezentują twarze dziesięciu aniołów.

5Dx149 Temporal Machine Gods

Z-one (w środku) z (od lewej do prawej): Gabrionem, Metaionem, Sephylonem, Zadionem i Sandaionem.

Styl graniaEdytuj

"Lordowie Czasu" są potworami poziomu 10 typu Fairy o różnych Atrybutach (za wyjątkiem Mroku). Większość z nich ma 0 Ataku i 0 Obrony, za wyjątkiem ostatniej dwójki ("Sandaion, the Timelord" i "Sephylon, the Ultimate Timelord"), którzy mają po 4000 Ataku i Obrony ("Sandaion" uległ zmianie, poza anime ma 0 Obrony). Pierwszych dziesięciu "Timelordów" (wyłączając "Sephylona") wspólnie dzieli następujące efekty: Nie mogą zostać zniszczone w walce albo przez efekt kart, wszelkie Obrażenia bitewne z walki są redukowane do 0 jeśli są w trybie ataku, i podczas Fazy Gotowości wracają do Talii właściciela. W anime, ich kontroler nie może przyzywać innych potworów; po za anime, wszyscy nie mogą zostać Specjalnie Przyzwani z Talii ale mogą być Normalnie Przyzywani bez poświęceń jeśli na polu właściciela nie ma żadnych potworów (by odzwierciedlać efekt ekskluzywny w anime ich karty wsparcia "Zero Machine Ain").

Jak na razie, jedyni "Lordowie Czasu" wydani w OCG i TCG to "Metaion" i "Sephylon".

InspiracjaEdytuj

5Dx151 The Life Tree

Drzewo Życia i Lordowie Czasu

Każdy z "Timelordów" odzwierciedla Sefirę, jak również jednego archanioła (za wyjątkiem "Sephylona", któy jest bazowany na mistycznej formie Da'at, boskiego światła, gdzie wszystkie Sefiry stają się jednym).

Timelord Archanioł Sefira Atrybut
Metaion, the Timelord Metatron Keter FIRE
Razion, the Timelord Raziel Chokhmah FIRE
Tzaphion, the Timelord Tzaphqiel Binah WATER
Zadion, the Timelord Zadkiel Chesed WIND
Camion, the Timelord Camael Gevurah EARTH
Raphion, the Timelord Raphael Tiferet WIND
Hairon, the Timelord Haniel Netzach EARTH
Michion, the Timelord Michael Hod FIRE
Gabrion, the Timelord Gabriel Yesod WATER
Sandaion, the Timelord Sandalphon Malkuth LIGHT
Sephylon, the Ultimate Timelord Bóg Da'at LIGHT

Jednakże, kiedy wszystkie karty pojawiły się w Drzewie Życia (jak to było widziane w anime, ukazany obraz jest zmodyfikowaną wersją), "Michion" i "Raphion" są zamienieni miejscsmi.

SłabościEdytuj

Choć "Lordów Czasu" nie da się zniszczyć, nie są oni niezniszczalni, i wciąż mogą zostać usunięte z pola przez inne sposoby, jak wygnane lub Poświęcone. Jest też możliwość usunięcia ich z pola poprzez zwrócenie ich do ręki lub Talii, chociaż zwrócenie ich do ręki jest mniej użyteczne, gdyż w następnej turze znów mogą zostać przywołane.

Co więcej, użyteczne są karty, które mogą zanegować efekty "Lordów Czasu" jak na przykład pozbawić ich naturalnej ochrony, przez co przeciwnik będzie mieć jedynie potwora o Zerowym Ataku, który nie będzie w stanie nic zdziałać. (Jednakże przeciwko "Sandaionowi" i "Sephylonowi" jest to mniej użyteczne.)