FANDOM

Surrender, znane w środowisku graczy jako Scoop polega na oddaniu pojedynku przeciwnikowi. Termin "Scoop" jest stosowany zwykle do poddania się gdy gracz jest pewien, że przegra. Poddawanie często ma na celu zaoszczędzenie czasu lub ukrycie zakrytych kart, które miałyby zostać zniszczone i tym samym pokazane. Dając przeciwnikowi więcej informacji o talii, z którą gra, w następnej rundzie. Scoop nosi swoją nazwę, ponieważ tuż po rezygnacji, gracz "zagarnia" (ang. Scoop) swoje karty i przetasowuje je wszystkie z powrotem.

Scooping okazał się taktyką przeciwko "Victory Dragon", poddane powoduje przegraną pojedynku, natomiast efekt "Victory Dragona" mógłby kosztować przegraną całego meczu. W wyniku tego, "Victory Dragon" został sklasyfikowany jako zakazany.

TCGEdytuj

W TCG można poddać się w każdym momencie i przeciwnik musi to zaakceptować. Gdy przeciwnik poddaje pojedynek gdy drugi gracz kontroluje odkrytego potwora Victory Dragon, ten gracz może uznać to za niesportowe zachowanie - decyzja należy wtedy do sędziego.

OCGEdytuj

Podobnie jak w TCG, pojedynek można oddać w każdym momencie, lecz drugi gracz może to odrzucić. Wtedy gracz może zaproponować oddanie całego meczu.

AnimeEdytuj

W anime poddanie ogłasza się poprzez położenie ręki na talii lub dysku.

GryEdytuj

W większości gier poddać można się jedynie po upływie 10 tur.