FANDOM

Meklord, znane jako Machine Imperial (ang. Maszynowy Cesarz w japońskiej wersji i w Yu-Gi-Oh! 5D's do 103 odcinka) to archetyp anty-Synchro, używany przez trzech głównych wrogów w drugiej serii Yu-Gi-Oh! 5D's: trzech cesarzy Yliaster oraz Aporię. Archetyp jest podzielony na kilka grup: "Cesarz Meklord", "Meklord Astro", i "Armia Meklordów". Części komponentów "Cesarzy Meklordów" są też reprezentowane w archetypach "Wisel", "Skiel", "Granel" i "Attack".

MeklordAstroMekanikle-JP

Meklord Astro Mekanikle, jedna z atutowych kart tego archetypu.

Styl graniaEdytuj

Główna taktyka tego archetypu opera się na zyskiwaniu przewagi poprzez obecność Synchro-Potworów na polu przeciwnika. Oprócz tego głównych Cesarzy można przyzwać tylko, jeśli kontrolowany przez ciebie potwór został zniszczony przez działanie karty, a nie zniszczony w walce. Pomimo braku Synchro-Potworów na polu, ten archetyp może być kompatybilny z każdym rodzajem Talii, ale najlepiej z talią kart typu Maszyn. Główną mocą Meklordów jest namierzenie Synchro-Potwora na polu i wyposażenie Meklorda w namierzoną kartę.

SłabościEdytuj

Jako, że ten archetyp jest zależny od Synchro-Potworów, talie nieprowadzące tego rodzaju kart mogą być zagrożeniem dla Meklordów. Równie dobrze mogą zostać zniszczeni przez karty, które mają działanie anty-maszyn, jak "System Down", czy też "Acid Rain".