FANDOM

Fusion Monsters (Fuzyjne Potwory) są to karty koloru fioletowego, reprezentujące kombinacje dwóch lub więcej potworów, zwanych Fusion Material Monsters. Fuzyjne potwory należą do talii dodatkowej i nie mogą znaleźć się w ręce lub talii głównej. Jeśli przez efekty karty mają zostać umieszczone w ręce lub talii głównej wracają wtedy do talii dodatkowej.  Jednakże, mogą zostać wysłane na cmentarzysko kiedy zostaną zniszczone oraz mogą zostać zbanowane. Zgodnie z anime Milenijna Waga jest przedmiotem, który oryginalnie łączył stwory. W drugiej serii anime były one używane okazyjnie, natomiast w Yu-Gi-Oh GX fuzyjne przyzwanie było jednym z najpopularniejszych. W Yu-Gi-Oh 5'Ds Synchroniczne Potwory zajęły ich miejsce, jednakże fuzyjne potwory zostały użyte kilka razy, chociażby przez Jacka podczas jego pojedynku z Yuseiem. W Yu-Gi-Oh ZEXAL Kaito użył fuzyjnego potwora Twin Photon Lizard przeciw Sharkowi, a także kiedy Roku nie używał jeszcze Xyz-potworów, używał Blue-Eyes Ultimate Statue Dragon i Arcana King Joker.

Sposób zagraniaEdytuj

Główny artykuł: Summon
W przeszłości najpopularniejszym sposobem zagrania fuzyjnych potworów było zaklęcie Polymerization. Od tego czasu pojawiło się więcej kart, które mogą osiągnąć ten efekt, np Dragon's Mirror czy Miracle Fusion. Istnieje także tzw. "Contact Fusion" (fuzja kontaktowa), która nie wymaga żadnych kart. Istnieją także potwory znane jako Fusion Substitute Monsters, które zastępują jeden z materiałów podczas fuzji, a także seria Hex-Sealed Fusion mocno wspomagająca ten proces.

PrzykładEdytuj

Blue-Eyes Ultimate Dragon DPKB